El GPM Compromís a l’Ajuntament d’Ontinyent ha preguntat per registre d’entrada del 7 de juliol de 2015 quin cost tindrà la privatització del servei de vigilància del Pou Clar, quines competències té per a sancionar i aplicar l’ordenança municipal, si el futur és mantindre la privatització d’aquest servei i quina és l’opinió dels sindicats que des de la corporació sempre s’han mostrat contraris a què aquesta tasca fóra desenvolupada per la policia local.

Des del GPM Compromís es recordava que l’estiu del 2013 vam comptar amb el servei de policia, no sense problemes, i el passat estiu el nostre regidor al front de la delegació de sostenibilitat va reclamar, dia sí i dia també, als responsables de la policia local (tant als polítics com als tècnics) la seua presència al paratge del pou clar; sense obtindre resultats satisfactoris.

Des de Compromís som ferms defensors de la necessitat que la Policia Local preste el servei els mesos de juliol i agost al Pou Clar per a garantir el compliment de l’ordenança municipal davant la massiva afluència de persones i, per això, a la darrera legislatura vam acordar la contractació de nous policies locals, però també som partidaris d’un control de la despesa corrent. Compromís no comparteix la privatització del servei de vigilància i menys encara amb personal d’una empresa de seguretat privada, tot incrementat la despesa de l’Ajuntament per a no fer complir les tasques de vigilància del Pou Clar a la Policia Local.

És curiós que els sindicats que tantes pegues han posat a què la Policia Local preste el servei ara sembla que, pel seu silenci, estiguen d’acord amb l’externalització d’un servei municipal. Ens preguntem si és aquest el camí per a solventar problemes d’horaris i torns per als diferents col·lectius de treballadors de l’Ajuntament (conserges, funcionaris…).