Es tracta d’un projecte que ha treballat la Regidoria de Sostenibilitat de l’Ajuntament d’Ontinyent i que ha estat recolzat pel Consell de Medi Ambient, amb el suport de tots els seus membres, a excepció de la societat de caçadors –el PP ni tan sols es va molestar en assistir a la reunió-.

Durant anys, col·lectius concrets han tingut el privilegi d’utilitzar Fuset, sense cap cost, en exclusivitat, com si foren els propietaris. Ara ens diuen que hi ha espai per a tots, en realitat, espai hi ha, però amb usos completament incompatibles; quina família ha anat o anirà a gaudir d’un dia de serra a Fuset, sabent que ha de conviure amb un camp de tir i un circuit de motocròs?; i és per això que veïnes i veïns d’Ontinyent marxen a Alfafara, Agres, El Palomar… per a poder gaudir d’un espai públic natural.

Els darrers anys la utilització del circuit i camp de tir s’ha reduït considerablement, al mateix temps que la normativa mediambiental s’ha desenvolupat i els convenis d’ús han caducat –quan hi existien–, esdevenint incompatible els usos existents amb el paratge natural de la finca pública de Fuset. Almenys així ho entenem, cal per tant, donar solució a un problema que no hem creat.
Des de Compromís acceptem estudiar amb tranquil·litat la situació administrativa, escoltar les associacions afectades per la situació actual, facilitant la reubicació i/o alternatives.

Aquest projecte no és cap ocurrència, ni cap projecte personal, és un projecte per a recuperar l’ús “normal” d’un espai natural protegit, ús públic que al nostre entendre és incompatible amb els usos privatius existents hui dia i amb la normativa actual.

El partit popular, sense cap projecte per a la ciutat, no dubta en utilitzar aquest tema i el que calga, amb fins partidistes; malgrat que quan governaven no van regularitzar ni el camp, ni el circuit. També és curiós que acusen al govern d’Ontinyent d’abandonar la zona de Gamellons, quan saben perfectament que és propietat de la Generalitat i seua la responsabilitat del manteniment. Són les retallades del Partit Popular les que estan deixant abandonats tots els espais d’esbargiment a totes les serres del país.

Obrir Fuset, recuperar l’ús públic, acabar amb privilegis i acomplir la normativa, eixe és el nostre projecte, un projecte que entenem que compta amb suficient suport social per a fer-lo realitat.