Estimades companyes, estimats companys de Compromís i resta de la ciutadania.

Sóc Vicent Xavier Vila, secretari del grup municipal de Compromís per Ontinyent. Us escric per comunicar-vos en primer lloc que donat que sempre he defensat la regeneració democràtica, vull donar exemple anunciant que no seguiré com a secretari de grup a partir de les eleccions del maig de 2015, siga quin siga el resultat.

Em vaig incorporar al projecte en primera persona al 2009, donant relleu als companys Rafa Francés i Joan Cambra. Van ser dos anys durs, condemnat a l’ostracisme de la majoria absolutista del PP d’Ontinyent. El primer any sense cobrar cap sou, i des del 2010 a les eleccions al 33% de jornada.

Ara després de quasi 6 anys, 2 a l’oposició i quasi 4 governant en aquesta legislatura (casi dos legislatures), trobe que ja és hora de canviar de cicle. Cal predicar amb l’exemple i no deixar-ho tot sols en les paraules, això per mi és tenir Compromís i per això com he anunciat no seguiré.

En segon lloc, vull anunciar-vos que em presente per anar en la llista de Compromís a les eleccions municipals del maig de 2015, amb els avals de Ximo Urenya, tota una institució a Compromís per Ontinyent i el d’Elvira Tortosa, del sector més jove i a més secretària local; il·lusionat per acompanyar a la candidata o candidat i la resta de les persones que componguem finalment la llista.

Sóc llicenciat en Història i tinc un Màster en formació del professorat, a més sóc Tècnic Electrònic amb una experiència de 15 anys treballant al sector privat en empreses de muntatge i manteniment d’aparells electrònics i telers, ja que vaig estudiar un cicle formatiu superior d’electrònica.

No sóc, ni vull ser un polític professional i estic convençut que totes les persones que es dediquen a aquest món, han de treballar o haver treballat “en la vida real”.

Sempre m’he vinculat al món de l’associacionisme, de la festa i la participació ciutadana, pertany a la comparsa de Moros i Cristians dels Gusmans d’Ontinyent, a la muixeranga “el balls dels locos” de l’Olleria i he sigut representat d’estudiants de la UNED de València a Madrid els darrers anys.

Sóc simpatitzant des dels anys 90’ i militant de base del Bloc des del 2003, encara que ha estat en estos darrers anys, quan he augmentat la meua implicació en el projecte. Com sabeu, com a secretari del grup municipal de Compromís a Ontinyent des de 2009, i des de 2013 també com a secretari comarcal del Bloc i d’organització de Compromís a la Vall d’Albaida.

Puc oferir-te la meua experiència als òrgans de Compromís, també a la gestió del govern d’Ontinyent als darrers tres anys, treballant en equip en totes les persones que componen el grup municipal, on hem pogut portar a terme algunes fites importants per a Ontinyent i per les que podem estar tot orgullosos de Compromís, en altres paraules, et puc oferir les meues ganes de treballar.

Per això, si ho consideres adient et demane que el propers dies 12 i 13 de desembre participes a les primàries locals de Compromís per Ontinyent.