La coalició valencianista presenta la seua nova executiva amb Silvia Ureña, portaveu de la plataforma PROU com a novetat

En paraules de Joan Gilabert, portaveu del grup municipal: “el darrer divendres 11 de juliol, vam celebrar una assemblea local oberta a la ciutadania de la que Compromís ha eixit reforçat, il·lusionat i amb més ganes que mai per treballar per les dones i homes, per les persones, per a fer possible un canvi en que la ciutadania està demanant a crits.”

Gilabert continuava: “Som un projecte consolidat, una cooperativa política que creix, hui encetem el treball per a les properes eleccions municipals, amb l’ experiència a la gestió municipal necessària per impulsar un canvi profund en les formes i en el fons de la gestió municipal, un canvi que amb el suport de les persones serà realitat a Ontinyent i també al País.”

Segons s’explica des de Compromís: “l’assemblea va tindre dos parts diferenciades, primer una valoració que l’assemblea local dels 3 anys al Govern d’Ontinyent, de la valoració política del que resta de legislatura i una segona part, referida a la renovació de l’executiva, a la incorporació de noves persones al projecte i que hui us presentem.”

La nostra aposta en aquesta legislatura ha estat la de crear govern i no repartir-se el govern. Volíem formar un govern cohesionat i sòlid, que deixara les picabaralles d’anteriors tripartits fora del dia a dia de la gestió municipal, un govern centrat en gestionar el futur de la ciutat, un futur que pintava i pinta molt complicat, gràcies a la crisi i a les polítiques d’austericidi dels governs de Rajoy i Fabra que retallen en serveis fonamentals per als ciutadans i també en competències als ajuntaments que som els que podem compensar eixes polítiques neoliberals.

Així, hem aportat estabilitat, treballant a les nostres regidories i àrees de responsabilitat, assumint més feina de la que proporcionalment ens correspondria (1-Àrea de sostenibilitat: aigua, residus, enllumenat, canvi climàtic, mobilitat, agricultura, medi ambient 2– Regidories de Joventut, Educació i Esports, 3-Regidoria d’Hisenda i la coordinació de l’àrea econòmica, coordinació del CES – Plans d’Ocupació…) i també hem aportat estabilitat a tota l’acció de govern.

Hem tingut diferències i motius per discrepar tant amb el soci de govern (PSOE) com amb EU, però sempre ha primat per la nostra part l’interès general i la voluntat de donar estabilitat al govern que qualsevol interès partidista. Estem convençuts que els governs han de servir per resoldre els problemes a les persones i no per a crear-ne de nous.

Estem convençuts que les majories absolutes son part de la història i que els governs de coalició, el bipartits o tripartits son bones opcions de govern. La cultura de l’esforç per entendre’ns, al si de Compromís, al Govern d’Ontinyent i amb la societat civil en general, ha estat la nostra tasca diària i la nostra forma de fer política i seguirà sent-ho fins al final de la legislatura.

Ens queden molts projectes pendents i estem disposats a portar-los endavant, ja que la ciutat no pot perdre 10 mesos d’inactivitat amb els processos de pre-campanya i campanya que prompte s’obriran. Des d’ací ja us anunciem, que a falta de menys d’una any per que s’acabe la legislatura, nosaltres a diferència d’altres, no abandonem el vaixell, continuarem fins el darrer dia de la legislatura treballant a les nostres 8 regidories i a l’acció de govern en general; treballant per les persones, per les ontinyentines i els ontinyentins, en definitiva pel nostre present, pel futur dels nostres fills, amb dedicació i amb il·lusió.

La presentació de la nova executiva ha estat a càrrec d’Elvira Tortosa, secretària local que ha nomenat als seus membres, no sense abans valorar positivament els darrers 3 anys de feina feta des de les 8 regidories que gestiona Compromís a l’ajuntament d’Onitnyent i destacant el pes de les dones en esta nova executiva, que compta amb 4 dones en total, als càrrecs de organització de campanya, de comunicació, de secretària d’organització i de secretària local.

Per la seua banda, Silvia Ureña, la nova secretària d’organització ha explicat que Compromís ha d’esdevindre una ferramenta de interacció amb la ciutadania posant com a exemple la experiència de #ontinyentparticipa i ha anunciat les assemblees obertes a la ciutadania que farà Compromís cada 15 dies a partir de setembre, on els diferents membres de l’executiva i grup municipal donaran compte de la feina feta i sobre tot, on s’escoltarà les queixes, propostes, idees, etc de la ciutadania.

Càrrecs de la nova Executiva local Compromís per Ontinyent:
Secretària local: Elvira Tortosa.
Secretària d’organització: Sílvia Ureña.
Secretaris de finances: Vicent Egea i José Vte. Belda
Secretaris de comunicació: Josep Sanxis i Lídia Chàfer.
Secretari de dinamització i implantació: Robert Penadés.
Representant Joves per Compromís: Nicolau Calabuig.
Coordinadors campanya 2015: Fran Albero i David Gironés amb coordinació en Vicent X. Vila i Paloma Alberola.

Membres nats – Grup municipal Compromís per Ontinyent:
Portaveu i Regidoria d’Hisenda: Joan Gilabert.
Regidoria de Sostenibilitat: Francesc Quesada.
Regidoria de Joventut, Esports i Educació: Pepe Pla.
Secretari del grup municipal: Vicent Xavier Vila.