El passat Plenari de la Mancomunitat, el grup de Consellers i Conselleres de Compromís a la Mancomunitat de Municipis de la Valld’Albaida vam anunciar el nostre vot negatiu a la proposta de Pressupostos que se’ns feia des d’un dels partits dels dos que hui en dia ostenten el Govern de la Mancomunitat, el Partit Popular.

El nostre NO a la proposta de pressupostos es fonamentava bàsicament a què:

El Pressupost no s’havia consensuat entre els grups que conformen la Junta de Govern de la Mancomunitat (PP i PSOE) i que per tant l’haurien de gestionar.

Malgrat que s’havia realitzat un estudi de costos (que nosaltres valorem positivament) no s’havia plantejat seriosament una rebaixa d’aquestos costos i tan sols es proposava un augment de les quotes.

A l’execució dels pressupostos , la despesa extra pressupostària de la Mancomunitat, lluny de desapareixer, continuava augmentant ( 841.000 € a la liquidació del 2013).

S’augmentaven, sense previ avís, un 10% les quotes corresponents al ProjecteTrèvol.

Es reduïen o pràcticament desapareixien les aportacions de la Mancomunitat al Fons Valencià per la Solidaritat, Adiem i Afao.

No existia per part del Govern de la Mancomunitat el compromís exprés, negre sobre blanc ,que garantira la continuitat, encara que bianual, del Premi de Literatura Eròtica de la Vall d’Albaida.

Per totes aquestes, raons, els Consellers i Conselleres de Compromís vam mostrar la negativa a l’aprovació dels Presupostos, uns pressupostos que finalment no es van sotmetre a aprovació en prosperar la sol·licitud de retirada dels mateixos.

Ara se’ns torna a plantejar una proposta de Pressupostos, ara si, sembla que consensuada entre l’equip de govern del PP i del PSOE en la qual si bé no s’aborda decidídament i com ens haguera agradat la reducció dels costos, es procedeix a esmenar algun dels aspectes que abans hem esmentat (Fons Valencià, Afao, Adiem, Fuva, es deixa sense efecte l’augment de les quotes del Trèvol o expressament s’acorda el caràcter bianual del Premi de literatura eròtica de la Vall d’Albaida) i s’introdueixen d’altres que valorem positivament com ara la cessió de la gestió del Museu Comarcal d’Etnologia a l’Ajuntament de Benissoda o d’altres.

Així les coses, no podem passar per alt la situació que torna a produir-se a aquest plenari on part dels Consellers del Partit Popular tornen a posar contra les cordes al President de la Mancomunitat i la defensa que ve realitzant (malgrat les pressions polítiques i personals) del Pla de Minimització de Residus de al Vall d’Albaida, pensem amb una clara voluntat de dinamitar el consens majoritari aconseguit al seu voltant per totes les forces polítiques representades a aquest plenari.

En contraposició a aquesta greu actitud irresponsable dels consellers i conselleres del Partit Popular que amb la seua absència pretenen, com hem dit, dinamitar la defensa consensuada del Pla de Minimització de Residus de la Valld’Albaida i en definitiva de la Mancomunitat de la nostra comarca , els consellers i conselleres de Compromís a aquest Plenari anem a possibilitar l’aprovació d’aquestos Pressupostos amb la nostra ABSTENCIÓ, en el ben entés de que aquesta abstenció és un vot a favor , repetim, del nostre Pla de Minimització i per tant del futur de la nostra comarca.