“Considere que la veu del valencianisme, el progressisme i l’ecologisme que representem com a Compromís s’ha d’escoltar alta i clara a Europa”.

Vicent Xavier Vila, secretari d’organització a la Vall d’Albaida és un dels candidats confirmats per anar en la llista de Compromís a les eleccions europees de maig de 2014.

Com ell mateix explica a una carta dirigida als companys de Compromís, es troba “il·lusionat per acompanyar la persona que finalment encapçale el nostre projecte a Europa”.

Vicent Xavier Vila confia “fermament en què el País Valencià ha de poder participar directament en les institucions i organismes europeus, així com al procés de presa de decisió de l’Estat davant la Unió Europea”.

És llicenciat en Història i té un Màster en formació del professorat, a més és tècnic electrònic amb una experiència de més de 15 anys treballant al sector privat com a electrònic i com a inspector de qualitat. “Sempre m’he vinculat al món de l’associacionisme, la festa i la participació citadana, pertany la comparsa dels Gusmans d’Ontinyent, a la muixeranga ‘el balls dels locos’ de l’Olleria i he sigut representat d’estudiants de la UNED del centre de València a Madrid els darrers anys”.

A més, és simpatitzant des dels anys 90 i militant de base del Bloc des de juny de 2003, “encara que ha estat en aquests darrers anys, quan he augmentat la meua implicació en el projecte”. Com a secretari del grup municipal de Compromís a Ontinyent des de 2009, i des de 2013 també com a secretari comarcal del Bloc i d’organització de Compromís a la Vall d’Albaida.

“Puc oferir-te la meua experiència en els òrgans de Compromís, a la gestió del govern d’Ontinyent als darrers tres anys on la participació ciutadana l’hem tingut molt present, des de -entre d’altres- la recent experiència amb #OntinyentParticipa, però sobre tot et puc oferir les meues ganes de treballar”.

Per això, “si ho consideres adient et demane que em votes a les primàries europees de Compromís”.