La coalició demana que es cree una nova legislació que penalitze la desocupació permanent i injustificada

Vicent Xavier Vila destaca que més de 3.200 de les 18.000 vivendes d’Ontinyent, consten com a buides i moltes d’elles son dels bancs

La coalició COMPROMÍS PER ONTINYENT ha plantejat a la comissió que s’elabore un cens d’habitatges buits propietat d’entitats financeres, i busque acords de col·laboració per a que aquestes puguen posar-se en règim de lloguer social.

Esta és una de les peticions presentades per COMPROMÍS, a una moció a la qual es proposa que Ontinyent done suport a la nova campanya de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca i mostre el seu compromís pel dret a l’habitatge digne; i que inste als grups parlamentaris de Les Corts Valencianes a avançar cap a una nova legislació que contemple el dret a l’habitatge i penalitze la desocupació permanent d’un habitatge de manera injustificada.

Segons les últimes dades que es poden consultar a l’Institut Nacional d’Estadística (INE) corresponents a 2011, a Ontinyent es compta amb un parc de més de 18.000 vivendes, de les que més de 3.200 constaven com a buides (el 18%).

El representant de COMPROMÍS a la Comissió Municipal de Desnonaments, Vicent X.Vila, ha destacat que esta situació “no és exclusiva d’Ontinyent, ja que el 15% del parc de vivendes provincial i el 16% de l’autonòmic està buit, mentre milers de famílies no poden pagar les seues quotes hipotecàries o de lloguer i es veuen abocades al desnonament. Les administracions deuen fer alguna cosa per evitar estes situacions, i està en mans del Consell la possibilitat d’actuar per afavorir que aquest immens remanent de vivendes buides s’utilitze exclusivament amb funció especulativa”.

Vila recordava que “moltes entitats financeres han estat, d’una manera o altra, rescatades amb diners públics, i les ajudes milionàries a la banca no han implicat cap contrapartida social. El dret a un habitatge digne i adequat està recollit a la Declaració Universal dels Drets Humans, no pot ser que els responsables del PP al Govern Central i Autonòmic posen sempre als bancs per damunt de les persones, és hora de mobilitzar l’habitatge buit en mans de les entitats financeres i acabar amb una situació que és totalment anòmala”.