ARA PRIMÀRIES, ARA COMPROMÍS

La Coalició Compromís treballa un Reglament de Primàries, sent la primera força política de tot el país i de l’Estat espanyol que “delegarà” la confecció de les seus llistes electorals.

Hui divendres, la Coalició Compromís treballa un Reglament de Primàries, sent la primera força política de tot el país que “delegarà” la confecció de les seus llistes electorals (europees, estatals, autonòmiques i locals) a la voluntat de militants i simpatitzants.

Joan Gilabert, portaveu comarcal manifestava: “és l’hora dels fets, i el reglament de primàries de Compromís haurà de ser l’inici d’un canvi polític al país valencià, un canvi que recupere la política per al ciutadans, com eina imprescindible per tindre futur com a poble, per tindre futur com a societat”.

La proposta del reglament de primàries té com objectius destacats:

 La Transparència, Participació i obertura real a la societat.
 Reduir el “control” dels aparells dels partits, facilitant la renovació continua dels nostres representants.
 Atraure nova gent a la participació política, avui desencantats quant no cabrejats amb la política.

El grans trets novedosos que la proposta de reglament de primàries aporta son:

 CENS ELECTORAL: Obert a la societat, no sols els militants podran votar, també les ciutadanes i ciutadans que ho desitgen, signen un document d’adhesió i així ho sol·liciten
 CANDIDATES I CANDIDATS.- Obert a qualsevol militant
 ELECCIO DELS CAPS DE LLISTA I DE TOTA LA LLISTA. Les primàries no es limiten a l’elecció del cap de llista.

Amb aquesta assemblea, la comarca es suma al procés de debat que es va encetar al mes de juny i en el que han participat militants, simpatitzants, entitats,..

Aquest procés de debat i aportacions finalitza el proper dilluns, moment en el que l’executiva nacional tindrà que aprovar la proposta final de reglament, proposta a ratificar pel Consell General de Compromís.

Ontinyent, 11 de Setembre de 2013