Pepe Pla, de COMPROMIS, regidor d’educació i joventut, ha donat l’enhorabona pel treball realitzat.

Al concert actuaran grups com La Raíz, Txarango i els ontinyentins Atzukak.

Ontinyent acollirà el proper 20 d’agost les activitats i els concerts de la setena edició del Meruts Festival, organitzat per l’Assemblea de Joves Meruts amb la col·laboració de l’Ajuntament, que a més d’incloure l’actuació de grups de renom en el panorama musical valencià, donarà cabuda a altres activitats lúdiques i culturals com jocs populars, tallers i passacarrers.

La presidenta de l’Assemblea de Joves Meruts, Àngela Cortés, explicava que la banda de ska reggae La Raíz, de gran èxit estatal, serà el cap de cartell del concert, que tindrà lloc als camps de futbol de la Puríssima al barri de Sant Rafel a partir de les 23 hores. Junt al conjunt de Gandia actuaran els catalans Txarango, els valencians Tardor i el grup ontinyentí, ja consolidat en el circuit de la música en valencià, Atzukak. El regidor de Joventut, Pepe Pla, ha assegurat que “portar Txarango a Ontinyent en una de les poques parades que farà en el País Valencià és tot un encert”, i ha destacat també la qualitat de les bandes per a afirmar que “serà un concert multitudinari”.

Per la vesprada, l’Assemblea Meruts oferirà tallers d’estampació de samarretes i de fabricació de llibretes de pell, jocs d’aigua, jocs populars i escacs, entre altres activitats. La jornada lúdica tindrà lloc a partir de les 17:30 al parc del Grup Ramon Llin per evitar la calor que assoleix la zona dels concerts. Des de la direcció tècnica del Meruts s’ha tingut paraules d’agraïment per a les empreses i col·lectius patrocinadors, i especialment a l’Ajuntament per “les facilitats i el tracte dispensat per organitzar el festival, i cedir-nos els camps de la Puríssima i la infrastructura necessària”.
Al seu torn, el regidor ha agraït a l’Assemblea Meruts l’organització d’aquestes activitats per a joves i per a grans i ha convidat a la ciutadania a participar “en la vesprada dels Meruts, no sols als concerts, que ja sé que anirà tot el món per la categoria de les bandes”. Una vegada acabades les activitats de la vesprada, al voltant de les 21 hores, hi haurà un sopar de germanor als camps de la Puríssima, on es podran adquirir entrepans i begudes a preus populars.

Des de l’organització del festival, Casimir Romero ha explicat que el Meruts Festival suposa un “fi de curs” per als Meruts, a mode de cloenda per a totes les activitats que han realitzat al llarg de l’any, entre concerts, concursos, activitats i xerrades. L’Assemblea Meruts és un col·lectiu amb llarga trajectòria de joves “assemblari i autogestionat que té com a objectiu donar suport i projecció a alternatives musicals i culturals”, al qual Pepe Pla ha donat l’enhorabona pel treball realitzat.