Un informe de la Sindicatura de Comptes desvetlla que la Conselleria no paga ajudes per les quals la Generalitat sí ha rebut transferències del Fons Social Europeu des de 2010

El portaveu del grup municipal de COMPROMÍS a l’Ajuntament d’Ontinyent, Josep Francés, ha presentat una moció al proper plenari municipal en defensa dels emprenedors amb els quals la Generalitat Valenciana manté deutes durant els últims tres anys. En concret, COMPROMÍS proposa que el Plenari de l’Ajuntament d’Ontinyent insta al SERVEF, depenent de la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació, a que realitze urgentment les despeses compromeses amb els autònoms que s’acolliren a la línia d’ajudes al programa d’emprenedors del Servei Valencià d’Ocupació i Formació als últims tres anys i que a hores d’ara encara no han cobrat.

Josep Francés lamentava que amb la gestió del PP al front de l’Administració Autonòmica “en lloc de promoure l’activitat, el que es faça siga enfonsar l’economia de les empreses, demorant indefinidament subvencions compromeses amb els emprenedors, que les comptabilitzen però no les cobren”, assenyalava. Francés explicava que el SERVEF es compromet any rere any amb milers de ciutadans i ciutadanes del País Valencià concedint una sèrie d’ajudes i subvencions per al foment de l’emprenentatge, entre d’altres. Aquesta subvenció obliga a mantindre l’activitat continuada per compte propi al llarg de 3 anys per poder assumir-la, iaquella persona que s’acull a aquesta línia de subvenció ha de cotitzar en el règim d’autònoms, al menys durant 3 anys per poder optar als seus beneficis.

Tal com explica el portaveu de COMPROMÍS, “aquestes ajudes, necessàries per a la constitució dels negocis i empreses, són un impuls econòmic per a l’inici de les activitats, però si no arriben en temps i no s’acompleixen els terminis passen a ser són un llast de despesa que pot condicionar el manteniment dels propis negocis, de tal forma que la persona que les rep pot perdre l’activitat sense haver cobrat l’ajuda i quedar amb més deutes que els inicials”.

La situació és tan desesperada per alguns d’aquestos emprenedors i emprenedores que han hagut d’iniciar, inclòs, vagues de fam. Segons informes de la Sindicatura de Comptes, del total d’ajudes concedides en 2010 s’havien fet efectives el 42,7% en 2011, i de les concedides en 2011, en 2012 s’havia pagat l’1,6%, amb la qual cosa existeixen retards acumulats de més de 3 anys. “Per si fora poc, resulta que estes ajudes estan finançades en la seua major part pel Fons Social Europeu a través del Servei Públic d’Ocupació Estatal, amb la qual cosa, la Generalitat rep unes transferències per realitzar un determinat programa que després no destina a tal efecte. Eixir després als mitjans per a dir que estan ajudant als emprenedors ens sembla que és tenir molt poca vergonya”, assenyalava el portaveu de la coalició.

Josep Francés recordava així mateix la situació “d’autèntica asfixia econòmica” que la Generalitat està sotmetent a tot aquest col·lectiu pels continus impagaments en les seues obligacions reconegudes (farmàcies, llibreters, autònoms, etc…), una situació davant la qual “COMPROMÍS, des de l’Administració Local i des d’allà on estigam representats, ens posarem sempre de part de la ciutadania per reclamar i reivindicar el que li pertoca front als continus incompliments d’un Partit Popular que governa a València des de fa ja massa anys, i que ha fet i continua fent una gestió econòmica absolutament desastrosa”, manifestava.