La coalició expressa el seu “total recolzament” a les reivindicacions de la plataforma ciutadana “Salvem el Tren”.

El portaveu del grup municipal de COMPROMÍS PER ONTINYENT, Josep Francés,  ha expressat el “total recolzament” de la coalició a les reivindicacions de la plataforma  “Salvem el Tren” expressades dissabte passat a la protesta ciutadana realitzada el passat dissabte a València, i ha fet una crida a la lluita “al carrer i a les administracions” per defensar la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi.

Francés recordava que si l’objectiu central de la mobilització iniciada ha de ser paralitzar qualsevol intent de tancament del tram ferroviari, “l’experiència d’altres cites semblants ens diu que hem d’anar més enllà”. En aquest sentit apuntava la necessitat “d’obrir dos fronts”: un d’ells està al carrer, i és conscienciar a la ciutadania sobre la importància del tren, “a convèncer als habitants d’aquestes comarques que no estem davant una mera qüestió d’orgull patriòtic, sinó davant la defensa d’un mitjà de transport que pot millorar la seua qualitat de vida capacitat de moviment”. El segon front té com a escenari a les administracions públiques “i passa per arrencar-los el compromís de potenciar la línia, connectant-la amb els grans eixos ferroviaris nacionals, que passen per Alacant o Villena. Qualsevol altra solució seria un pegat inútil i provisional, que mantindria el tren en un perpetu estat de precarietat i que deixaria sobre la línia l’etern fantasma del tancament”, recordava.

Josep Francés incidia en que “en la lluita al carrer, COMPROMÍS està i estarà al costat de la gent, i a les administracions seguirem lluitant i reivindicant davantla Conselleriala línia front a una nova amenaça de tancament arriba en el pitjor dels escenaris possibles davant el que no ens hem de resignar. A les nostres mans està aconseguir que un dia deixem de salvar el tren per limitar-nos a viatjar en ell com a ciutadans normals d’un país normal”, destacava el portaveu de COMPROMÍS.