El Museu Arqueològic d’Ontinyent i La Vall d’Albaida (MAOVA) acollirà aquest dissabte la inauguració de “Gegants”, una exposició que organitza l’Associació de Gegants i Cabets d’Ontinyent amb motiu del 20 aniversari tant de les seues noves figures com de la pròpia associació. Tal com expliquen des del col·lectiu, “va ser al Corpus de 1992 quan van eixir al carrer els nous Gegants d’Ontinyent, nascuts de la mà de Jordi Arrue Ferri al seu taller del Mirador. Una parella de reis cristians i una altra de reis moros, idèntiques a les que havia realitzat Carles Tormo “Carlets” l’any 1946″.

Per a celebrar-ho, s’ha muntat una exposició on es podrà veure una selecció de 20 fotografies (una per any) que intenten exposar el treball realitzat al llarg de tots aquests anys i les succesives ampliacions de la “familia gegantera”. També es mostrarà un vídeo commemoratiu i portarem l’exposició “Gegants de Iakare”, espai creatiu, una cercavila de figures fetes de paper matxé amb balls culturals on s’incorporen les noves figures dels Gegants i Cabets d’Ontinyent, i al mateix temps, es podrà visitar al palau de la Vila l’exposició permanent amb les figures dels Gegants i Cabets en la seua nova ubicació.

L’exposició al MAOVA s’inaugurarà aquest dissabte 26 de maig a les 19:00, podent visitar-se fins al 8 de juny en horari de dimarts a dissabte, de 18:00 a 21:00 h, el mateix horari al què es pot visitar al Palau de La Vila l’exposició permanent dels Gegants i Cabets d’Ontinyent, podent realitzar-se visites concertades per a escolars i escoletes infantils.