Fran Quesada considera la proposta de la Consellera Isabel Bonig “una barbaritat més de l’administració valenciana front al medi ambient”

El regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Ontinyent, Fran Quesada, ha advertit de les potencials conseqüències negatives que tindria per al terme municipal el canvi a la Llei Autonòmica Forestal que ha plantejat la Consellera d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient, Isabel Bonig.

Aquest canvi modificaria una llei vigent des de 1993, que obliga a la Generalitat a reforestar els boscos cremats i permetria el canvi d’ús de sòls forestals que hagen patit un incendi, cosa que a hores d’ara no es pot fer durant els 30 anys posteriors a l’incendi.

Fran Quesada ha explicat que aquesta modificació és la solució que planteja el Govern Autonòmic del PP a la necessitat d’ampliar l’abocador de fem de Dos Aguas a uns terrenys adjacents que havien patit un incendi. Una modificació, recorda el regidor, que entraria en conflicte amb la “Ley de montes” estatal, que després de l’arribada al Govern Central del Partit Popular, també podria ser modificada “no per requalificar, però si per a canviar l’ús de les zones cremades, cosa que ens preocupa”, destaca Quesada.

El regidor de Medi Ambient ha explicat que el grup municipal al qual pertany, COMPROMÍS, ha presentat una moció al ple del mes de desembre per la qual, una volta aprovada, l’Ajuntament d’Ontinyent instarà a la Consellera d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient a paralitzar la modificació de la Llei Forestal 3/1993 de la Comunitat Valenciana que té prevista, i que ha definit com “una barbaritat més de l’Administració Valenciana front al medi ambient que ens sustenta a tots”.