El recolzament al voluntariat forestal, l’equipament de les brigades PAMER i la reparació d’un mur de pedra al Camí Vell de Bocairent, actuacions destacades

El Consell Local de Medi Ambient d’Ontinyent celebrava esta setmana la seua primera sessió de la nova legislatura, que va servir per constituir l’òrgan, i per tractar diversos temes, entre els quals va destacar l’aprovació del destí de les anualitats de 2009, 2010 i 2011 del cànon que ingressa el consistori per l’activitat de la pedrera del Portixol, i que estaven pendents d’assignació.

A la reunió, presidida pel regidor de l’àrea, Fran Quesada, i a la qual van acudir 17 dels 18 membres del Consell (tots excepte el representat d’Ateval, que va excusar la seua no assistència), i dos tècnics municipals, es va aprovar destinar els 35.000 euros de les referides anualitats de la següent manera: 10.000 euros per a material i ferramentes per a les brigades PAMER i per a pal·liar els efectes de l’incendi; 9.800 euros per a recolzar econòmicament al grup de voluntaris d’extinció d’incendis forestals; i 16.700 euros per a reparar un mur de pedra seca al camí Vell de Bocairent, en el Tram entre el Molí del Pas i el terme de Bocairent. “En aprovar-se estes tres propostes”, segons exposa Quesada, “han quedat poc més de 2.000 euros sobrants en aquest concepte, la destinació dels quals està pendent d’estudi i s’anunciarà pròximament”.

Per altra banda, El President del Consell i regidor de Medi Ambient va explicar als i les membres del Consell que l’Ajuntament ha interposat un recurs contenciós-administratiu contra la resolució de la Directora General de Gestió del Medi Natural de no suspendre les obres de la línia elèctrica, davant la necessitat de realitzar un nou estudi d’impacte ambiental com a conseqüència de l’incendi de setembre de 2010, i que tinga en compte el soterrament de la línia pel camí forestal. Segons va explicar Fran Quesada als presents, la plataforma contra l’alta tensiò també ha presentat un altre contenciós, així com l’Ajuntament d’Agullent, i el de Benissoda també farà actuacions, “i també està estudiant-se la possibilitat d’adherir-se al contenciós de la plataforma, ja que per suspendre una línia la justícia imposaría un aval per fer front als possibles danys que es pogueren causar, però les administracions estan exemptes de prestar eixe aval”. Cal recordar que les obres ja s’han iniciat, al terme d’Albaida, i de moment continuen.

Altre punt inclós a l’ordre del dia va ser la designació dels dos representants del Consell de Participació del Paratge Natural Municipal Serra de l’Ombria-Pou Clar, que seran Rafael Sanchis Biosca, representant de Compromís, i Antoni Cambra Calabuig, representant de Club Esportiu de Caça La Fontana. El regidor, avançava que “la propera reunió presentarem propostes per dinamitzar aquest Consell de Participació del Paratge Natural Municipal Serra de l’Ombria-Pou Clar, que pensem que és important”.

Quesada concloïa apuntant que esta primera reunió del Consell Local de Medi Ambient “va ser positiva, i ha servit per encetar una nova etapa de treball conjunt que ja s’ha vist que va a destacar perquè el diàleg entre tots els membres del Consell serà la base a partir de la qual prendre decisions i aportar idees que ens ajuden a conservar i millorar el nostre entorn”.